Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

fredag 7. desember 2007

Fredag og helg!

Ja, så er det fredag og helg igjen. Tiden går jammen fort og nå er det 2 uker igjen til jeg slutter å jobbe for Hordaland KrF. Har ikke fått noen jobb på Hønefoss enda, men det skal bli godt å prøve noe nytt og få andre og nye utfordringer...

Har søkt litt på nettet og har funnet ut hva ordet helg betyr: "Helg er et eldre norsk ord, gammelnorsk helgr, avledet av «hellig». Ordet betegner en helligdag, en fridag eller to-tre fridager på rad. I dag betegner helg vanligvis perioden fra arbeidstidas slutt på fredag til den begynner igjen mandag. Det betyr at lørdag og søndag er fridager. Søndag er en offisiell helligdag hvor de fleste har fri, og det gjelder spesielle restriksjoner på hvilke tjenester som skal være tilgjengelige. Lørdagen er derimot i rettslig forstand en arbeidsdag, men sedvane og overenskomster i arbeidslivet har gjort at de fleste ikke arbeider på lørdager."(Kilde: Wikipwdia) Ja, så lærte jeg noe nytt i dag også...
Det er en ting som irriterer meg litt, ikke så mye at det gjør noe, men... Jeg har hatt denne bloggen i snart 2 måneder og helt til onsdag var den på norsk, ja, det jeg skriver er på norsk, men alle forklaringer når jeg skal redigere bloggen eller skrive inn et nytt innlegg i bloggen min har plutselig blitt engelsk... Astrid skjønner ikke noe. Hvorfor bytte når man er fornøyd med det som var? Jaja, får utforske litt mer så kanskje det ordner seg...
Om noen få timer setter jeg meg på toget til Hønefoss, skal bli godt å komme seg litt vekk fra byen og godt å se Ole-Martin igjen. Vi skal på julebord i kveld i forbindelse med jobben hans, blir spennende det, ikke så mange som i fjor, men kan bli hyggelig likevel...
Ønsker dere en riktig god helg og så får jeg komme sterkere tilbake over helgen med oppdateringer med tvilling-bildet jeg holder på med.

Ingen kommentarer: