Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

fredag 13. februar 2009

Kulde!

Her i Hønefoss er vi inne i vår tredje kuldeperiode etter jul. Det har vært temperaturer helt nede i - 20 grader! Det er kaldt det! Men begynner også å bli en vane, blir ikke sjokkert om jeg kommmer på kjøkkenet om morgenen og ser at det er frysebokstemperatur utenfor vinduet. Alt fryser... Det er er is nederst på soveromsvinduet når vi legger oss og når vi står opp. I går var det til og med is på håndtaket på vinduet! Så her får gassovnen kjørt seg ganske bra om dagene, men den er veldig god hå ha, det blir veldig fort varmt når vi tenner den.
Ellers har vi fått en del snø som har vært liggende i 3 - 4 uker allerede... Jeg begynner å bli lei snøen nå og vi lengter etter sol og varme igjen, men det ser ut til at det blir lenge til vi får noe særlig varme... De siste dagene har det for øvrig vært strålende sol fra en så og si skyfri himmel. Og solen er oppe til rundt kl 16.00 om dagene... Godt å se at det går mot lysere tider om ikke annet...

2 kommentarer:

Ororina sa...

Men er det ikke vakkert når sola skinner fra skyfri himmel og det er snø ute? Naturen blir så nydelig da! Men ja, 20 speik er mye. Vi har hatt ned mot -18 så langt i år, men heldigvis varte den perioden ganske kort. Dagene er også lengre nå, så det er håp - det blir vår snart ;)

Astrid Margrete Dalen Stensland sa...

Ja, er vakkert når det er snø og sol fra skyfri himmel, men det trenger jo ikke være så kaldt... hehe...