Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

mandag 30. juni 2008

Tur til Eidsfoss 29.06.08

I går var vi på tur til Eidsfoss. Det var koselig og vi koste oss. Jeg leser for tiden en serie som har hentet handlingen fra Eidsfoss og fra da det var jernverk der og masovnene fortsatt var i bruk. Så det var moro se hvordan det ser ut der.
De har lagt en kultursti der Gamle Eidsfoss er. Der kunne vi se gamle historiske byggninger. Det øverste bildet er hentet fra et museum der de har samlet historien til jernverket og samfunnet rundt. Denne bygningen er Eidsfoss Hovedgård og var eid av jernverkseieren. Nå er det brukt til kurs og konferanse.
En liten del av handlingen er hentet fra denne herregården; Fossesholm. Vi kjørte forbi der og stoppet på vei hjem for å se oss om kring. Det var stengt da vi var der, men moro å se utenfor der uansett... En riktig flott Herregård.
På vei til Eidsfoss var vi en tur innom stasjonen på Vikersund. Der stod den gamle Krøderbanen klar til avgang, og jeg måtte naturligvis ta noen bilder av det. Moro å se det igjen... Vi tok denne banen i fjor sommer...

Vi hadde en fin dag og spiste deilig middag på Gamle Eidsfoss Kro... Var rimelig fornøyd da vi kom hjem i går kveld.

Ingen kommentarer: