Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

mandag 24. mars 2014

Kapp Verde januar/februar 2014

Det er kanskje litt sent med et innlegg om turen vår til Kapp Verde nå, men måtte la ting få synke litt først. Er noe som heter bedre sent enn aldri! Hadde en fin ferie, men dårlig utsikt fra leiligheten på hotellet; rett i en hvit murvegg! Hadde de fått laget et fint maleri så hadde det kanskje vært litt bedre... Lukten var ikke god da vi kom, men i overlevde og kom oss hjem. Men vi storkoset oss når vi var ute på utflukter osv. 

Den ene utflukten vi var på var til en restaurant ved havet som for oss ble en gedigen skuffelse, skulle spise Hummer fra Kapp Verde ( Jeg tror det er det vi kaller for Langust) som var tør og ikke noen særlig god smak på. Men ellers var det bra. 

Vi fikk sett det meste av øya Boavista hvor vi var i løpet av to utlukter. Men veiene der nede er ikke noe å skryte av. Det var brosteinlagte veier som var så ujevne at det ristet verre enn værst! Og der det ikke var veier kjørte de likevel. Så der nede var det  4-hjulstrekkere, og helst Landrovere som gjalt. Etter den opplevelsen har jeg sluttet å klage over norske veier og dens standard. 

Men godt og varmt var det der nede. Dagen vi reiste hjem var det 29 grader da flyet lettet. Vi fant et par restauranter hvor vi trivdes godt og maten var god...

Her kommer noen bilder fra turen vår:
 Kiting er en populær aktivitet på Boavista siden det blåser hele tiden der.
 Alle 10 øyene på Kapp Verde


 Et spansk skip som gikk på grunn her og mange år siden.


Nede i portrommet på hotellet.

Ingen kommentarer: