Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

tirsdag 2. desember 2008

Bergen - 1 helga i advent


I helga var vi en liten tur til Bergen igjen, for 3. gang dette året. Det var en fin tur i det store og hele, selv om vi var litt misfornøyd med overnattingen(noe vi kunne takke oss selv for... Grunnen til at vi reiste til Bergen var at vi ville få med oss Lysfesten ved Store Lungegårdsvann lørdag ettermiddag. Det var en koselig opplevelse i år som i fjor... Det er et av de flotteste arrangementene som jeg har opplevet noensinne og ikke rart at det er et populært arrangement. Folk kommer igjen år etter år for å synge julesanger, bli underholdt og til slutt få med seg et forrykende fyrverkeri på slutten! Jeg har vært på Lysfesten i Bergen 3 ganger og har storkost meg hver eneste gang!

På søndag var vi en tur oppe på Fløyen der de hadde satt opp lysene som de bruker å tenne, ett for hver søndag i advent. Det var surt og kaldt og vi ble ikke der oppe så lenge at vi fikk oppleve at de tente det første lyset. Hadde vi det hadde vi kanskje ikke rukket toget kl 14.58 fra Bergen.
Etter å ha vært på Fløyen gikk vi til Torgallmenningen for å få med oss årets utgave av Verdens største Pepperkakeby. Det var skikkelig koselig. Oppfinnsomheten hadde vært stor i år som alle år. Her var Brann Stadion og til og med en utgave av Oster! Moro å se årets resultat!


Ingen kommentarer: