Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

fredag 29. januar 2010

Hønefoss kirke

På tirsdag ettermiddag brant den vakre kirka her i Hønefoss. Det var uvirkelig å stå og se fra kjøkkenvinduet at den brant ned. Trist... Hele kvelden valfartet folk til kirka for å se hva som skjedde. Jeg har siden blitt fortalt av ei jeg kjenner og som var der at det var svart av folk som stod og såg på, men ingen sa et ord. Så stille var det. De jobber med å finne årsaken til brannen... Det er rart å ikke se den flotte kirken i fra kjøkkenvinduet lengre, men jeg håper at om noen år står det en ny kirke der. Et luspunkt i det hele er jo at de klarte å redde kirkesølvet, sånn som dåpsfatet til døpefonten og andre ting + at de lar seg rense.
Hønefoss Kirke før brannen.
Hønefoss kirke i lys lue.
Brannen sett fra avstand
Kirkeruinene dagen etterpå, et trist syn... Nå har de revet det som stod igjen...
Bildene er "lånt" fra Ringerikes Blad og Wikipedia.

Ingen kommentarer: