Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

fredag 9. november 2007

Litt om vær og annet

Etter noen timer med bare vind, ikke nedbør og tørre veier, kom det drivende inn med sludd og regn for noen sekunder. Bare en kort byge, men dog plutselig... Det er hvite skumtopper på sjøen og det blåser friskt i tillegg... Ja, det skifter fort her i Bergen... Noe man blir vant til her i byen og det er vist veldig skiftende i dag... I det ene sekundet kommer det drivende og i neste er det atter blå himmel og noen skyer... Merket godt vinden i går kveld når jeg la meg, men sovnet likevel raskt og merket ikke noe mer til det. Klarte å komme meg tørrskodd til jobb i dag, heldigvis. Er ikke så mye snø i Bergen nå som det er på bildet da.
Blir spennende å reise med toget over fjellet i denne vinden, og det skulle vist snø på Finse...
Etter et søk på nettet fant jeg dette bildet:

Moro å se gamle bilder fra Bergen og spesielt gamle busser som går på strøm. Det er fortsatt en linje som går på strøm i Bergen, og det er linje 2. De går fra Sentrum til Birkelundstoppen og tilbake igjen. Men bussene har forandret seg siden den gangen disse bussene trafikerte i Bergen. Det har jo hendt at jeg har sett en og annen av disse gamle kjøre rundt i byen.

Ingen kommentarer: