Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

mandag 26. november 2007

Snø og snart desember...


Etter en helg hos Ole-Martin kom jeg hjem i dag med nattoget og synet som venter meg når jeg kommer ut av stasjonen er en by i hvitt! På bakken ligger snø. Jeg vandrer av gårde mot Strandkaien hvor jeg til daglig har min arbeidsplass. På veien oppdager jeg at det blåser kaldt og det begynner å snø... Jeg fortsetter og gå, hutrer litt i vindgufset og håper jeg kommer vel frem til tross for at jeg bare har joggesko på beina... Gruer meg for å gå over Torgallmenningen i snoen... Jeg kommer over uten å fryse meg halvt ihjel og runder hjørnet og kommer inn i Strandgaten! Der!!! Der får jeg jammen julestemningen kastet i mot meg, for der har de hengt opp de store stjernene som de bruker å ha hengene over gaten hver desemer og med LYS! Ja, jeg kom i julestemning og ser virkelig frem til Lysfesten på Festplassen på lørdag...

Ja, det er ikke noe finere enn desember måned i Bergen og det er bare 4 dager unna! Denne gangen blir det siste gangen jeg får oppleve desember og førjulstiden som borger av denne byen, neste år blir det Hønefoss... Skal virkelig suuuge til meg inntrykkene og bevare dem i mitt hjerte...

Ingen kommentarer: