Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

torsdag 8. november 2007

Stille før stormen...

Da jeg våknet i dag tidlig var jeg spent på om jeg kunne gå til jobb uten å bli så veldig våt. Jeg gjorde meg ferdig med morgen ritualet og gikk frimodig ut... Det regnet en god del, men ikke verre enn at jeg tok sjansen på å gå...

Det gikk for så vidt greit, selv om det regnet mer og mer, og det gav seg ikke før jeg var kommet nesten til bystasjonen, men da var det slutt på at JEG skulle holde meg tørr også!!! Jeg duret rett opp i en søledam med den ene foten og ble kliss våt. Jaja, tenkte jeg, det tørker vel i løpet av dagen og gikk videre... Da jeg var kommet nærmere bystasjonen kom en bil og sprutet vann på den andre foten, så nå er jeg våt på begge føttene! Hadde jeg vært kjapp nok så hadde jeg tatt nummeret på bilen og anmeldt det... For man kan anmelde sjåfører for å kjøre sånn at vannet spruter på en så lenge man husker å ta nummeret på bilen. Tenker bestandig på at neste gang skal jeg huske det, men det går like fort hele tiden...

Det er ellers meldt storm til kvelden og natten. Kan ikke si at jeg gleder meg selv om jeg er under tak da, men tenker på at det kan bli problemer med masse vann osv. Håper ikke at det blir lyn og torden slik nrk meldte på nyhetene i dag tidlig... Er ikke så glad i det, men godt at det er andre som også bor der.

Men det blir nok en grå dag hvor det ikke kommer til å bli helt lyst ute slik det er nå... Men det er til å leve med her i Bergen... Så det er nok stille før stormen, det blåser friskt i flaggene nå og det er noen få krusninger på sjøen. Så det skal bli godt å komme hjem og sitte med et broderi i hendene og kose seg mens stormen raser der ute.

Ingen kommentarer: