Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

mandag 25. februar 2008

Fugleliv på Hønefoss

Vi har et rikt fugleliv rett utenfor kjøkkenvinduet vårt her i Kong Ringsgate på Hønefoss... Det er moro se hvor de flyr rundt om kring, frem og tilbake. Naboene på på andre siden av gjerdet har satt ut fuglebrett og hengt ut nett med nøtter og meiseboller. Vi har også hengt ut en meise bolle eller to... Koselig å høre tappingen på meisebollen når de holder på... Her er bilder av de fuglene jeg har sett utenfor vinduet her i det siste...

Kråke

Skjære

Blåmeis
Dompap
Grønnfink
Gråspurv
Kjøttmeis
Jeg har også sett noen duelignende fugler, men har ikke klart å finne ut hva det er for noe enda... Har slått opp i Wikipedia, men har ikke funnet noe. Det er ikke byduer for de er alt for lyse til å være det...

Ingen kommentarer: