Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

onsdag 6. februar 2008

Heklet Lue; Begynnelsen



I går kveld begnte jeg å hekle på luen. Dette er den andre ruten jeg hekler, men den første på luen. Den første ruten var bare en prøve for å se om jeg brukte riktig heklekrok, men det viste seg at det var feil heklekrok. Heklekr. nr 3,5 var for liten og lappen ble alt for liten, så jeg gikk over til en større heklekrok, nr 4,0 og det ser ut til at ruten blir ca 10 cm slik det står i oppskriften at det skal være. Jeg er ferdig med 5 lapper skal de syes sammen og jeg skal begynne å hekle rundt, først staver, så fastmasker... Gleder meg til å se fremgangen på luen... Kommer nok med noen oppdateringer om hvordan det går her på bloggen min i tiden som kommer, så det er bare å følge med:)

Ingen kommentarer: