Velkommen til min Blogg!

Her kommer jeg til å skrive om tanker og følelser jeg har, legge inn oppdateringer når det gjelder håndarbeidsprosjekter jeg holder på med... Ja, litt av hvert...

mandag 22. oktober 2007

Lam på bytur - i Gjøvik

Her om dagen leste jeg i BA at et års gammelt lam hadde rotet seg inn på butikklageret til CC i Gjøvik. Det hadde vist vandret minst 2,5 mil for å komme seg til byen. Lammet var mest trolig angrepet av et dyr og at det var fra det lammet "rømte" da det plutslig havnet i Gjøvik.

Vanligvis hører man at elg av og til oppsøker utkanten av byer og større byer. Nå er nå ikke Gjøvik blant de største byene da... Lammet ble arrestert av politiet og sauebonden ble kontaktet så en får håpe og tro at det er tilbake og har det godt hjemme der det hører til.

Men når jeg først er inne på det. Var for første gang i Gjøvik i fjor sommer og jeg må si at det er en koselig liten by... Hadde en venn som bodde på Toten ikke så langt fra Gjøvik som jeg besøkte... Men han får jeg nok ikke se igjen da han gikk bort tidlig i høst... Savner ham litt...

Ingen kommentarer: